Pagina's

dinsdag 19 februari 2013

Handtasjes


Ik ga uitleggen hoe ik het zwart handtasje met kant heb gemaakt.



Wat hebben we nodig: Een zwart stof voor de buiten kant en riempje, een ander kleurtje stof voor de binnenkant, ik heb ook een stukje kant van mijn bomma haar oude gordijn gebruikt, een naaimachine en naaigaren.

Hoe maken we het:
- We tekenen eerst een rechthoek op de twee stukken stof (naarmate de grote dat je het tasje wil) 35 cm op 48 cm. en knippen deze uit. (foto1)


- We tekenen ook de riem uit, de lengte naarmate hij moet zijn ( pas op jezelf) de breedte 10 cm.
- We naaien nu de twee vierkanten aan elkaar met de mooie kanten tegen elkaar, zie foto 2 ( we laten 1 kant open).
- Naai nu in twee kanten nog een extra naad van 0.5 cm ( ik heb 12 cm lang genomen) waar de flap van het handtasje komt ( foto 3). Anders is de flap breder dan het handtasje.
- Overlok nu de uiteinden van het stof, ik heb zelf ook geen overlok naai dan gewoon zigzagsteek ( foto 4). Dit is om te voorkomen dat je stof uitrafelt. Let wel op dat je de opening niet toe naait.
- Trek de zak nu om, zodat de mooie kant aan de buitenkant zit.
- Strijk het nu zodat de naden goed zitten.
- Naai de opening dicht ( foto5).
- Nu spelden de zijkanten van de zak tot aan het versmalde gedeelten van de flap ( met de zwarte kant naar binnen) en naaien dit vast. En trek je zak terug om. En dan krijg je een handtasje zie foto 6.
- Naai nu de riem dubbelgevouwen met de randjes naar binnen.
- Naai nu het riempje aan de handtas.
- Versier nu het handtas zoals gewenst, ik heb het met kant van oude gordijnen gedaan.
En klaar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten