Pagina's

zaterdag 26 januari 2013

Verrassing koekjes


Ik maak de koekjes lactose vrij, je kan ook gewone boter en gewone melk gebruiken.

Wat hebben we nodig: 500 gr. bloem, 250 gr. suiker, 250 gr. sojaboter, snuifje zout, 1 kleine tas Valio melk (of gewone melk), 3 eitjes. Dan voor de verrassing in de koekjes gebruik ik gekleurde suiker snoepje, stukjes fondant chocolade, coco's, maar daar kan je je fantasie in laten gaan.

Hoe maken we de koekjes: Doe al de ingrediënten in een grote kom en meng of kneed tot dat het één massa is. Ik verdeel dan het deeg in vier delen. Het eerste deel doe ik niets bij. In het tweede deel heb ik stukjes chocolade bij het deeg gedaan. In het derde deel heb ik coco's bij het deeg gedaan. In vierde deel heb ik gekleurde snoepjes bij het deeg gedaan.
We doen de vier delen deeg in diepvrieszakjes, knippen een puntje van het zakje en zo kan je het deeg in mopjes spuiten op de ovenplaat. Je kan het ook gewoon opscheppen met een lepel.
Nu bakken we de koekjes 20 min. in een voorverwarmde oven op 175°C.

Mmmh... het huis ruikt nu heerlijk naar koekjes! Welk smaakje zou ik nemen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten